nedeľa 22. marca 2009

Zberač hviezd



Zberač hviezd


V diaľ odchádzam navždy
Už nie som zberač hviezd
Hoc vidí to každý
Nepovie to nik

Ja sám sebe básňami
Staviam si pomník
Ktorý dokreslí mnou začatý obraz
Na bielom plátne snov
Sníval som iba vzdialené hviezdy

....a nevidel hviezdy ukryté v nás

Sny do kufra si pobalím
A dám sa slzou k smútku zviesť
Drobnými krokmi po oblohe valím
Až do výšok anjelských hniezd

Po sebe zanechávam na pamiatku
Iba trblietavé úlomky vyhasnutých hviezd

Slepý kráčam po nočnej oblohe
Predo mnou pach spálenej budúcnosti
A za mnou už len blednúca spomienka
Symfónie dotyku a iných nežných cností

Láska je môj kameň čo ma ťaží
Môj údel
A večné bremeno
V mysli vzduchoprázdno
A v srdci len jediné meno

Vyprahnuté oči
A najkrajšie sú bozky slzou
Bezduché nespavé noci
Zaplnene už len krvou

A mohlo to byť celé inak

Mohli sme sa nežné milovať
A slzy boli by jedine ak
By v očiach dúha sa dala maľovať


.......

Nádhernú maľbu vo sne vidím
Metamorfózy jednej dúhy
Hviezdy svieťte trochu slabšie !
Nech sa prosím nezobudím

V oku hemží sa tisíc farieb pocitov
Spontánnosť nehy nech kričí tichosťou
Zatiaľ čo zlatisté hviezdy tancujú vysoko ponad
Mostov čo spájali nás ľudskosťou

A či po tom všetkom mám snáď ?

Byť znovu len tým čím smiem
Iba tichý studený tieň
Ba ani ten nie
Možno iba jeden jeho odtieň

Sivej farby

Tíško s menom na srdci mriem
A či k oblohe ešte niekedy uzriem?
To snáď už nesmiem
Býval som zberač hviezd
A už nie som ním

A keď nie ním, tak už nechcem byt nikým

Zabudnutý
V tesnom tele schúlený
A bez svojich hviezd
Dávnymi dotykmi rozcitlivený
Na prahu večne neobjavených miest
Stojím a toho čo príde sa viac nebojím

Iba ja svoju pravdu viem

A nikomu ju viac už nepoviem

Možno naozaj mohlo to inak byť
Možno mal som sa o nočnú oblohu pobiť
Ja som však iba svoje hviezdy sníval
A pri tom zabúdal ako ľúbiť

Je všetkého koniec
Stojím sám a slzy by stekali po tvári
Keby oči nevyprahli
A hviezdy navždy nevyhasli
Jednej noci v januári

11 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Sny do kufra si pobalím
A dám sa slzou k smútku zviesť....tymto som dnes niekoho potesila:-)) ak ti to neprekaza.. dakujem za sprijemnenie sviatku:-) Iv

Anonymný povedal(a)...

Zaujimave je, ze po tolkych basniach dokazes este stale prekvapovat...a ked si clovek mysli, ze tie basne uz lepsie byt nemozu... ty prides s niecim takymto.

Neuveritelne je to spravne slovo, ktore tuto basen vystihuje. Vo kazdom pohlade je tato basen neuveritelna.... neuveritelne krasna, neuveritelne jemna, neuveritelne citliva, smutna....

Neviem ci sa nieco taketo da vobec este prekonat. Tato basen bude aj pre teba velka vyzva Igi :--D

TOMAS

Anonymný povedal(a)...

suhlasim s Tomasom, tato basen je znovu uplne o niecom inom. je tak krasna ako vari len igorove basne moze byt. BRAVOOOOO

Anonymný povedal(a)...

Fuuuu dlheee, ale naozaj stalo za to precitat si tuto vec. Moj skromny nazor je taky, ze ten krasny pocit lasky sa neda krajsie opisat nez je to v urcitych castiach tejto basne.

MISO

Marilyn Monroe povedal(a)...

VAUUUUUUUUU...

Tieto basne uz pomaly nema viac zmyselani komentovat. Neviem ako by som vobec slovami mala opisat pocity, ktore pri nich zazivam. A basne su stale inenzivnejsie, citlivejsie, silnejsie....
len tak dalej, drzim ti palce.

mezuch povedal(a)...

Prosim o prepacenie, za to ze sa v nasledujucich riadkoch necham trochu uniest :DD

TY KOKOS, TO UZ JE AKAAA BASEN; NEUVERITELNE,NEUVERITELNE DIELO!!!!
UPLNE NAJLEPSIA VEC, KTORU SOM SI V CELOM SVOJOM ZIVOTE PRECITAL CI UZ V POEZII, ALEBO PROZE (a to aj vratane Mamky Postkovej a komiksu Kacer Donald :DD )
Skratka neviem ako sa ti toto podarilo, ale sklanam sa tvojmu umeniu

mezuch povedal(a)...

PS: Ten motiv hviezd a zberaca hviezd, ktory miluje svoje hviezdy a napriek tomu ich musi opustit a zanechat po sebe ,, iba trblietave ulomky vyhasnutych hviezd,, ma dojal. Tato basen naozaj posobi a ako zmes fantazie a snov. Proste, ked ju citam akoby som snival,realita a fantazia sa tu prelinaju na najvyssej moznej urovni.

Anonymný povedal(a)...

Tak tomuto sa teda vravi BASEN. Skratka Fantazia na papieri

Anonymný povedal(a)...

...tie hviezdy nevyhasli....

Anonymný povedal(a)...

Laska inspiruje basnika, aby pisal basne. Ale az nestastna laska ho moze inspirovat, aby napisal takuto neuveritelnu basnu. Matis

Anonymný povedal(a)...

IL GRANDIOSSO POETICA !