pondelok 3. augusta 2009

Sentimentálne polnočné blues



Sentimentálne polnočné blues

Sentimentálne polnočné Blues

Tá pieseň opustených tichých ulíc
prechádza mi srdcom skrz

V šere pokoja noci
Kroky na prázdno
Po opustenej ulici
V spoločnom meste nikoho

Kroky od večnosti
Kým milióny pokojom spia

Známe sú mi tie ulice tesné,
ktorých dobrí i vo dne sa stránia

Starú pieseň šepotajú
opustené uličky nočné
Jemne šepotajú do ucha
tie budovy storočné

Smutnú baladu
Plnú polnočného sentimentu
To koruny pradávnych stromov
na staré lásky spomínajú

Tam kde mesto nikoho
rástlo v pote otcov mozoľov
Znie smutná pieseň
dávno zabudnutých milencov

Iba ulice vedia
Čo mi srdce zviera

Cítia každý môj krok

Tak to bolo včera
Tak to bude aj o rok


11 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

igi, fakt bluesova atmosfera, hodi sa to ku kazdemu mestu, vystihol si to a este k tomu ako podtrhnutie ta skvela fotka..mas cit pre slovo i obraz:-) iv

Anonymný povedal(a)...

BLUES(Wikipédia)= „I’m blue“ by mohlo v angličtine znamenať „Som modrý“, skutočný význam tohto slovného spojenia ale znamená „smútim“. Slovo „blues“ odkazuje na to, že človek je pod vplyvom démonov smútku (blue devils), teda je bez nálady a v depresii.

Táto báseň vykresľuje veľmi dobre svojou melódiou, pocitmi a náladou pravú podstatu Bluesu a to je dať priechod citom a vyjadriť pocity prostredníctvom piesne, v tvojom prípade básne. Musím uznať, že som pri jej čítani aj ja skĺzol do bluesovej nálady. A Svet na modro v tvojom podaní veru vôbec nevyzerá zle.

Jozef

Anonymný povedal(a)...

Nadhera! Jozef vsetko dokonale vystihol, pridavam sa k jeho nazoru.

Anonymný povedal(a)...

Fantazia slova..

Anonymný povedal(a)...

Pekna basnicka,velmi vydarena. Ale kde je nova z nedele? Uz mame pondelok igorko, hadam sa ti basnicky neminuli este :-0

majkaTT povedal(a)...

Velmi sa mi paci tato basnicka

Marilyn Monroe povedal(a)...

Tato basen ma v sebe to nieco co igorove basne cini nadhernymi a neopakovatelnymi zaroven.
A to nieco je ten kusok basnickeho srdca, ktory tak opatrne a nezne vklada do kazdej svojej basne.

Anonymný povedal(a)...

Tato basen dycha , poklona basnikovi za toto velkolepe dielo

Anonymný povedal(a)...

mile krasne a nezne

Anonymný povedal(a)...

Ty bez svojej Simoni nikdy nebudes stastny...

Anonymný povedal(a)...

Plačeš? Alebo je to dážď?