nedeľa 28. decembra 2008

Veľkosť bytia i bitia


Veľkosť bytia i bitia

Studené oči sveta cudzieho hladia mi do duše
Na boj som krátky a s nechuťou na zajtrajšok hladím
Biť sa holými rukami proti netvorovi, ktorý nehľadí kam kúše
Nemá zmysel aj tak sa mu neubránim

Padnúť na kolená , prosiť?
Nie, ja nie som taká sorta
Neutekám , keď mam tasiť
Mňa strachy sveta neukrotia

Slovami a veršami proti všetkým stenám sveta
Netvor zranil ma , kde najviac bolí
Vytrhol mi srdce
Padol som udatne , padol som v boji

Netvor menom Svet
Pliaga ľudstvo
A novej spoločnosti výkvet
Spoločnými silami k zemi ma zrazili
Čakali pokoru, čakali slzy
Mňa však nikdy tmúrne chvíle neporazili

I keď prehrou ...

Zvíťazil som, už som veľký
Jeden z mála

Čo vždy berie menej než li dáva


Nech žijem ja

Hrdina malého kalibra

Nech žijú tí

Čo nepokľakli

Nech žijú tí

Čo neboja sa, že sú malí

Nech žijú tí

Čo srdcom sú veľkí

7 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

celkom si ma nabil pozitivnym, opat sa oplatilo cakat tyzden:-)) "Čo vždy berie menej než ti dava"..kredo pre vsetkych, asi by bol svet o kus lepsim..Iv.

Anonymný povedal(a)...

MYSLIM, ZE V TEJ BASNI PREDOVSETKYM IDE O BASNIKOV KONFLIKT SO SVETOM, KTOREHO BASNIK VNIMA AKO NEVLUDNE, STUDENE MIESTO, KTORE NERESPEKTUJE LUDSKU INDIVIDUALITU A LUDSKE POCITY. A JEDINYM SPOSOBOM AKO VYHRAT TENTO NEROVNY BOJ JE PODAT SA MU A POCHOPIT NEZMYSELNOST TOHO BOJA SO SVETOM, ALE ZAROVEN NESKLONIT SA A NESTRATIT SVOJU VLASTNU TVAR. DOSIAHNUT VITAZSTVO PREHROU /ako sam pise - I ked prehrou, zvitazil som uz som velky\. PODLA MNA SI BASNIK, UVEDOMUJE PRI KONCI BASNE, ZE NEMOZE ZACHRANIT CELY SVET, ALE MOZE ZACHRANIT SEBA A OSTAT CLOVEKOM S VELKYM SRDCOM.

Anonymný povedal(a)...

Krasna basen ako vsetko co zide z tvojho pera...Ma to silu,grady aj zaverecnu pointu.Je to dobre.

Anonymný povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený správcom blogu.
Anonymný povedal(a)...

Veľmi pekne zvládnutá téma údelu dnešného človeka milióna. Nebojíš sa písať, protestovať proti tomu, čo niektorí z nás iba potichu primajú ako nemennú skutočnosť. Dnešný svet určíte nie je ideálny, možno ma od toho ideálu ďalej ako kedykoľvek predtým, ale stále sa v ňom nachádza dobro a ľudskosť a za to sa oplatí bojovať každý deň, bojovať o každý nový deň. A možno keď budeme k sebe viac ľudia, možno vtedy uvidíme, že nie sme sami, že sú tu aj iní. Možno majú strach ako my, možno sa cítia byť malý a možno ani nevedia akú silu v srdci majú. Správne si to pochopil ! Celý svet nezmeníš, ale začal si správne, od seba. A možno Igor, iba možno, ale za pokus to stojí... možno ovplyvníš niekoho ďalšieho. Možno sa pre niekoho staneš príkladom, motiváciou, možno sa ti naozaj podarí niekoho zmeniť. Ak sa ti podarí napraviť hoci aj jedného jediného, tak si uspel. Nikdy nevieš, možno on bude príkladom niekomu inému. Je ľahšie totižto byť človekom, keď nie si človekom sám, ale keď máš vôkol seba ľudí. A možno ten svet bude predsa len o trochu krajším miestom. Veľa šťastia !

L.S.

Anonymný povedal(a)...

Tato basen vo mne evokuje hlboky konflikt vo vnutornom svete basnika.Prelinaju sa tu pocas celej basne dva zakladne pocity-pocit bezmocnosti a pocit nepodajnosti.Ten nakoniec vitazi.Zaverecne posolstvo len dotvara celkovy prijemny pocit z tejto basne.Nie ten kto je najsilnejsi,najvacsi vyhrava,ale ten ktory ma najvacsie srdce.

Anonymný povedal(a)...

Nechapem aky ma zmysel,to ze stale tie basne rozoberate. Kazdy vidi basen inak a v tom je jej caro. Proste kaslite na nejake hlbkove rozbori a jednoducho si tie basne vychutnavajte.
K basni--> Dalsia velmi pekna basen, posobi optimisticky a pekne sa cita. Mal som z nej pekny pocit
Miso