utorok 14. apríla 2009

Dva papieriky neba



Dva papieriky neba

Odišiel som...

Prepáčte mi jeden malý zelený sen
Rozsypané množstvo zubatých
A v opitosti bezzubých
Hviezdnych súst a omrviniek

Bol som niekedy krištáľovo čistý
Na hranici krajiny snov
A inokedy popolovo nečistý
Vždy však sám, nikdy nie s ňou

Iba som sa v sny a túžby
Do krajnosti rozumel
Jemnou chôdzou po vymyslenom nebi
Som sivé dni nudou krátil

Pod závojom skeptického
A výnimočného každodenného
Uchoval som si dve oči

Občas dve žiarivé slnka
Občas dve bolestivé rany
Občas dva papieriky neba
Zalepených len tak, aby sa nepovedalo
Bozkom pod obočím

Inak som nevedel

Obzvlášť som hrdý na to
Tým sa priam pýšim
Že som vedel ako ja
A nevedel som ako iný

Z lásky k láske
Ostať vinný

8 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Občas dve žiarivé slnka
Občas dve bolestivé rany
Občas dva papieriky neba
Zalepených len tak, aby sa nepovedalo
Bozkom pod obočím

co k tomu dodat? krasne:-)) a dakujem, oplatilo sa cakat..iv

Anonymný povedal(a)...

No k tomu to naozaj niet viac co dodat, prekrasna basen

Anonymný povedal(a)...

Igorove basne su vynimocne prave v tom, ze sa do nich cely vklada. Pise o svojich najhlbsich pocitoch, tuzbach, ale obcas aj o vnutornej skrytej bolesti. tato basen je krasna

Anonymný povedal(a)...

Slovenská mladosť stvorila ďalšieho velikána," zachcelo sa mi zakričať, po prečítani Dvoch papierikov neba "

Koľko citu pre detail a koľko zmyslu pre krutú realitu. Forma, obsah, slovomaľba všetko je tentokrát výborne. Téma básne bola sice náročna, ale spracovaná je bravúrne.
Báseň sa vyznačuje metaforizáciou reality, ktorú autor riadok po riadku neustále - zdrvujúco a bez prikrášlení- podrobuje hĺbkovému porovnaniu so svetom ideálna. Voľnosť myšlienkového plynutia a nápadite slovné zvraty svedčia tejto básni veľmi. Pre mňa osobne je táto báseň absolútne bezchybná.

Jozef

Anonymný povedal(a)...

Kde sa berie tolko vnutornej krasi v jednom obycajne neobycajnom chalanovi?

Anonymný povedal(a)...

wow...neuveritelna basen...vlastne aj vsetky ostatne.
mal by si ich zvecnit vo forme basnickej zbierky,urcite by si tym obohatil slovensku poeziu...

Anonymný povedal(a)...

Da sa vobec napisat krajsia basen?

Anonymný povedal(a)...

toto je poézia pre fajnšmekrov ;)