nedeľa 28. júna 2009

Zaľúbená



Zaľúbená

Neplač matka
To sú rany života
Radšej mi utri slzy a chyť ma pevne za ruku
Pomôž mi stáť, nech každý vidí, že som ešte neprehral

Teraz znovu začneš ...
,,hovorila som ti to?

Čo ty mama o tom vieš ?
Viem beží mi čas
Pieskové hodiny už sú takmer preliate
Ako by si v duchu tušila ako mi je
Nedávaš to na javo, len slová, ktoré nepočujem

Neplač matka
Na konci naposledy hrdo sa vzopriem
Do oči bez strachu ti pozriem a poviem
Ďakujem mama

Ani Peklo, ani nebo , ani Svet
Neskryje ma teraz
Rozbil ma život, ako zbabelca ma stĺkol
Všetko to pre ňu
Keď krvavé ruky nedovolím ti utrieť mi
Keď ihla zaryje sa hlbšie pod kožu
Keď modlím sa namiesto snu
Keď neviem rozraziť čiernu tmu

Čo tu nežné slova zmôžu?
Keď pálim prítomnosť
A na budúcnosť nevsádzam
Keď klesám a tomu sa nebraním

V srdci malý hrdina
A na chrbte kríž menom Simona
Neplač matka
To je život
Neplač
Len do môjho ticha chvíľu sa započúvaj
Budeš v ňom počuť moje posledne ďakujem

10 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

fuuuuha, mam zimomriavky, igorko..ticho citam opat a opat a ine neviem, len pomyselny klobuk skladam a uklanam sa... uzasne..Iv.

Anonymný povedal(a)...

Ja proste nedokazem pochopit ako jeden clovek dokaze pisat o tolkych roznych pocitoch. Niektore z jeho basni su plne radosti a stastia k zivotu, ine plne smutku a sklamania.
Tento basnik musi byt urcite velmi zaujimava osobnost

Anonymný povedal(a)...

Ešteže je všetko napokon inak...
milujem ta,S.

Anonymný povedal(a)...

Hm, obcas zvykne zvykne zivot pisat neuveritelne pribehy... a toto je jeden z nich... a jeho pokracovanie je taky maly zazrak dalo by sa povedat

Krasna basen, iba laska tak dokaze zlomit cloveka, aby uz viac nemal sil sa postavit a iba laska ho dokaze postavit na nohy aj, ked je to uz skoro nemozne...

Anonymný povedal(a)...

Vaaau, z umeleckeho pohladu tato basen mozno nie je najvacsia basen a to ani zdaleka. Dokonca aj Igor sam uz napisal aj lepsie basne.

Ale tato basen ma definitivne obrovsku hlbku a spusta u citatatela naval pocitov porovnatelny so silou navalovej vlny tsunami. Myslim, ze po vzhliadnuti tochto, neostane ziadne oko suche....

Miska

Anonymný povedal(a)...

nechape ten nazov... tato basen nie je teda moc zalubena

Anonymný povedal(a)...

Tak toto ma dojalo, pomaly az k slzam.lojzo.

Anonymný povedal(a)...

TAK TOTO JE TEDA ULTRA DEPRESIVNA BASEN ANI NECHCEM VEDIET AKO SA BASNIK MUSEL CITIT KED JU PISAL

Anonymný povedal(a)...

Ty bez svojej Simoni nikdy nebudes stastny Igor...

Anonymný povedal(a)...

Neplač matka
To je život
Neplač
Len do môjho ticha chvíľu sa započúvaj
Budeš v ňom počuť moje posledne ďakujem .....

Tak toto je prekrasne, ten posledny odstavec dava basni akesi zvlastne caro