nedeľa 23. novembra 2008

Modlitba


Modlitba

Ej, Ty tam hore
Čo vraj stvoril si Zem, oblohu i modré more
Čo vraj i mňa si vytvoril
Na obraz svoj, škaredého si ma vyrobil


Musím ti povedať
Že každé tvoje slovo prekrúcajú
A z ďaleká ho obchádzajú
V tvojom mene jedny po druhých šľapu
Áno milý Bože,
Stal si sa výhovorkou každému
Vrahovi, narkomanovi , pedofilovi, vojakovi....
Ja viem , že nie si ty na vine
Že namiesto ty nás, my teba súdime
Že ťa zle pochopili
A jedny po druhých chodili
A nevedeli sa z toho nič naučiť
Len ako tisíc krát znovu Krista na kríži umučiť


Všetko je také ako bolo včera
Kam podel sa súcit, kam sa stratila viera?
Každý každého bije, sebe si ťahá
Predbiehame sa kto väčší hriech v živote spácha


Ty si ten , čo tvorí aj ničí
Však zabúdame, že keď prekročíme hranicu ty nebudeš pastier čo po ovečkách kričí
Prosím ťa na Zem pošli nám ďalšieho spasiteľa
Čo povie nám, že aj málo je niekedy veľa
Aby šíril tvoje slová všade
Nech oklame nás, že raz aj dobre bude
Nech ukáže nám cestu
Aby v teba vrátil vieru
Aspoň trochu milý Bože
Aby na teba nenadávali
Aby ťa neobviňovali
Keď zdražievajú nám elektriku, benzín
Keď spravodlivosť sa nevie riešiť inak než vezením
Aby sme vedeli....
Aby vedel každý tvoj syn
Povedz nám aký je tvoj PIN?
Aké máš číslo? Ako sa ti má človek dovolať?
Keď vybočí z cesty
Keď príde na chuť prestať bojovať
Sebe prerezať si žily
A tabletky prehltnúť
Stopu života raz a navždy rázne pretrhnúť
Daj nám denne aspoň tri kopance lásky
Ako pomoc v núdzi, ako liek na naše vrásky
Keď sme nakazený depresiou
Keď ticho je protestom, nie recesiou


Máš nás rád?
Povedz, aby sme vedeli
Komu sa obracať , keď sme v totálnej prdeli
Bože, pre to pôjdem čakať aj každý deň do radu
Čo do radu?
Budem čakať ako som čakal do dnes
Budem čakať na tvoj ctený spásonosný prednes
Budem čakať , kým do mňa vhodíš svoj žetón
Aby som fungoval tak
akurát jak treba
Aby som našiel v sebe teba
Aby som len nehľadel na cestu do neba
Daj mi mapu, z tohto temného bludiska Sveta


Prosím ťa Bože, pomôž mi Bože
Prosím ťa Bože, pomôž mi Bože
Prosím ťa Bože, pomôž mi Bože
Prosím ťa Bože, pomôž mi Bože
Prosím...


Ešte stále neviem
Len tak do vetra od veci si meliem....
Neviem kto si ani čo si
Neviem kde si
Neviem ani kto som ja
Ak som anjelom tak kde mám krídla?
Tebe dali krajiny, zasvätili ti mestá
Ty učil si nás, že všetci sme si rovní, že sme z toho istého cesta
Ľudia vraždia v tvojom mene
Veď viem, možno ty nie si na vine
Ale aj tak...
Kde si ty v celom tom príbehu?
Si na seba hrdý?


Dokončil si nás na posledný siedmy deň
Na nás si čas asi nemal, nemusíš nič vravieť aj tak to viem
A tak to aj vyzerá...
Keď umelec dielo nedokončené zanechá...
Prečo mám odpúšťať?
Prečo mám zabúdať?
Včera sa učím od teba
A ty si odohnal zlo od seba....
Vysvetli mi prečo?
Prečo je peklo rovné raju?
Možno je peklo tu
A začiatok života na jeho konci
Vysvetli ak je v tvojej moci....
Možno v lesoch príliš veľa tvojich synov padlo
Príliš veľa si ich na tvoj účet vrecká nabalilo


Priznávam že neviem, prosím ťa vysvetli mi zopár veci....
Ukáž mi dôkazy, nie len ďalšie primitívne prázdne keci
Kto je na vinne , že ľudia majú nesprávne čipy v hlavách?
Že klamú sami seba, že topíme sa v zradných života vodách?
Máš ty vôbec bradu?
Máš nejakú fasádu?
Prosím ťa vysvetli
Len prosím žiadne ďalšie výmysly
Skoč na kávu, keď budeš na obchodnej ceste
Keď budeš predávať šťastie aj v mojom meste


Nie je že som múdry
A nemyslím si o sebe veľa
Chcem len vedieť
Prečo budem zajtra za dobrými plakať
Prečo budem za chyby práve tebe sa spovedať
Prosím urob niečo, urob kým nebude neskoro
Ukáž nám kam stratilo sa všetko dobro
Aby sme videli dobre
Aby bolo jasné
Kým posledná nádeje sviečka nevyhasne


Vyslyš mi modlitby prosím ťa
Počuj môj hlas
Prosím ťa
Vyslyš mi modlitby prosím ťa
Prosím ťa

Aj keď nejak obzvlášť nemusím ťa

12 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Prva polovica ma az triasla, pretoze moja viera zacina i konci na zemi pri priateloch a takzvanych anjeloch na zemi...asi takto si predstavujem zdruzenie bigotnych veriacich, ci jehovistov..ale potom od zhruba druhej polovice sa mi to zacalo pacit stale viac...a ked som docitala, na prvu polovicu som uz zabudla, zostal len prijemny poct z druhej...podarila sa:-)) Iv

Klasnic povedal(a)...

igorko ja ani neviem co ty k tomu vlastne napisat ... mas nadherne basne , nadherne slova ktorymi vies setko vyjadrit , a zesa sa ty to podarilo ... proste ... pises krasne , a kazda tvoja basen ma nieco moc do seba , dufam ze ich tu bude len pribudat , krasne sa to pise ... no v tomto pripade plati , ze nie vsetko krasne je vesele ... igorko , krasne to je
klasnic

Unknown povedal(a)...

igorko si skvely basnik!tvoje basne su krasne precitene,je citit,ze su z tvojho srdiecka!su jednoducho krasne!niektore z nich donutia cloveka zamyslet sa a to je myslim dobre!ale mohol by si obcas aj veselsiu basen sem vpisat:)))))!prajem ti este vela nametov na pisanie:o))
IGORKO SI SUPER

Anonymný povedal(a)...

Tak toto je uzasna, uzasna a este raz uzasna basen !!!!
Uz bolo na case, aby niekto polozil par otazok aj tomu najvyssiemu. A Igor tak cini dych berucim sposobom. Je to nadherne, neviem co dodat, asi ani nic. Ved ta basen tak dokonale vsetko vystihuje.

Anonymný povedal(a)...

Velmi ludsky napisana basen. Mozno sa zda, ze v nej ide predovsetkym o vycitky bohu, ale tak to nie je. Podla mna je to skor zamyslenie sa nad tym kam dnesny svet a dnesni ludia speju.

Anonymný povedal(a)...

´Typicke ludske uvazovanie. Najprv Boha vyzenieme zo svojho zivota, bojujeme, aby sa nase deti neucili nabozenstvo v skole, vysmievame sa mladim ludom, ktori este lipnu na krestanskych tradiciach, dopujeme nase deti nasilim a sexom v televizii, pc hrach, namiesto citania Bozieho slova rozdavame po skole detom kondomy a ucime ich ako spravne viest sexualny zivot. Pachame zlociny na prirode odjakziva, vyhladzujeme ine zivocichy z povrchu zemskeho, hrame sa na bohov a skusame klonovat uz aj ludi pomaly, ked nam hovoria o Bohu, tak sa ani nesnazime pocuvat. My sme odohnali Boha od seba... A doslova mu zakazali, aby sa nam miesal do toho ako riadime tento Svet !!!!

A potom ked sa obhliadneme za seba a vidime tu spust, ktoru sme po sebe zanechali , potom sa pytame

Boze preco? Preco si to dovolil?


Igora sice nepoznam, ale tuto stranku citam od zaciatku, aj ked toto je moj prvy komentar. Z doterajsich prispevkov som nadobudla dojem, ze ide o velmi vnimaveho, sucitiaceho a uprimneho cloveka.
A aj preto musim povet, ze ma touto basnou dost sklamal. Necakala by som od neho takuto reakciu a pohlad na Boha.

Jana D.

Anonymný povedal(a)...

to:jana d.
súhlasím s tebou,táto báseň sa mi tiež na prvé prečítanie ako jedna z mála nepáčila práve z dôvodov ktoré si uviedla...avsak na rozdiel od teba igora poznám (niekedy až privelmi)ako neskutočne dobreho,laskaveho cloveka a slova v tejto basni skor vyjadruju jeho zufalstvo nad dnesnym svetom,v ktorom dobro akoby nic neznamenalo,než alibistické obvinovanie boha...S.

Anonymný povedal(a)...

Pekna basen, plna hlbokych myslienok. Igorovi sa to znovu raz podarilo... vystihuje to perfektne. A nejde v tej basni len o prehadzovanie viny na Boha. Skuste si ju este raz precitat !
Budem hovorit za seba, ale mozno aj za inych. Ked som si tu basen precital prvy krat, pochopil som ju presne tak ako jana. Nedalo mi to a dnes som ju precital este raz. Musim povedat, ze pri jej citani som si skor uvedomoval co mi ako ludia robime zle , teda vlastne aj ja konktretne ako jedinec. Ved je to pisane predovsetkym o nas ludoch a o tom ako mi sliapeme po sebe a aj po Bohu. A Igor sa akoby pyta Boha, ako to cele on vnima. Tak som to pochopil ja

Anonymný povedal(a)...

A este som zabudol povedat, ze ta hudba tu basen fantasticky dotvara. Uplne to este vystupnuje zazitok z tej basne. Svela robotka :-)

Anonymný povedal(a)...

VAUU

Basen je fantasticka, na to nebudem minat slova.
Zaujal ma vsak ten obrazok k basni, je uplne neuveritelny.
Kde ty tie obrazky vsetky nachadzas.. hmm, kazdopadne ked uz sa tu chvalili basne, autor, ten zvukovy podmaz, tak ja by som rad vyzdvihol fotografie na tejto stranke. Doslova od prvej az po poslednu su vsetky skvele a dobre to kombinujes s basnami.

Miso

Anonymný povedal(a)...

uchvatne,vynikajuce,skvele,perfektne,paradne,najlepsie

Anonymný povedal(a)...

Vsimol som si, ze to ma velmi jednoduchu stavbu, uplne jednoduchy prerivanavy AABB rym a napriek tomu to vobec nebije pri tejto basni do oci ako je to mnohokrat pripadom. Igor naozaj suvisle a uplne plynule prechadza z myslienky do myslienky a nebehaju mu, ale naopak tvoria suvisly, uceleny obraz.
Pravdu povediac ma jednoduche basne dost casto vytacaju, posobi to detsky, ale pri tejto basni mi to ani na okamih nevadilo. Spracoval si to naozaj velmi zaujimavo a kvalitne a putavo si podal svoj nazor na urcitu temu. Myslim, ze po tej kompozicnej stranke to vobec nie je zle, aj ked mozno si sa mohol s tym viac pohrat, kazdopadne, velmi sikovne sa ti podarilo prikryt chybycki krasi a cela ta basen vyznieva nenutene, putavo a dokonca sa ti obcas aj podarilo odlahcit tu tazku temu. Dobre Igor, naozaj. Snaz sa dalej, nech je to uz len lepsie a lepsie

Jozef