streda 1. októbra 2008

Autogram




Autogram

Uprostred dňa zrazu obrovská tma

Chcem opýtať sa vás ako je to možné

Že uprostred dňa obloha slnko nemá


Báseň
Čo je to vlastne?
Prečo nás básne nútia znovu a znovu ich čítať?
Ako je to možné, že nás tak dobre poznajú?
Odkiaľ berú tu istotu, dotknúť sa nás vždy tam kde sme najtenší?
Sú snáď živé?
Dýchajú snáď vlastným životom?

Áno.
Básne sú hmotne, môžem ich cítiť, stačí chcieť.
Dýchajú pľúcami toho kto ich porodil.
A takisto ako dieťa sa podobá matke, tak sa aj báseň podobá básnikovi.
Čítať báseň znamená naozaj čítať po papieri života jej stvoriteľa.
Báseň v sebe skrýva pravdu.
Ona je dieťa do ktorého vkladám nehu, neskôr matka od ktorej sa učím.
Báseň je všetko čím je aj básnik.
Jeho tieň, jeho rukopis, jeho autogram.

Preto neodsudzujte moje básne, lebo odsudzujete mňa.
Preto nesmejte sa im, smejete sa mne.
Preto neničte ich , lebo zabijete ma.

Ak však chcete čítať, čítajte ich a pochopíte aký som bol, ako som žil.

7 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Tvoje basne maju hlbku,preto si vazim aj Teba.

Anonymný povedal(a)...

Tak tento chalan je moj kamarat. Je to človek s velkym č. Vynimocny, citlivy a casto asi nepochopeny. Chcem ti len napisat, ze aj ked ta mozno nikdy nepochopim vzdy si ta budem velmi cenit a vzdy hrdy, ze si moj priatel. Ondro

Anonymný povedal(a)...

NAOZAJ KRASNE VYSTIHNUTE. MAS VELKY TALENT PODLA MNA A BOLO BY SKODA, KEBY SA ASPON NEPOKUSIS O NEJAKU KNIZNU PUBLIKACIU. MYSLIM, ZE BY LUDI URCITE ZAUJALA. PISES UPRIMNE MYSLIENKY, NA NIC SA NENAHRAS, ANI NEOPEKNUJES, PISES JEDNODUCHO TAK AKO TO CITIS. A ZAROVEN TO VSETKO VELMI PEKNE FORMULUJES DO VERSOV, KTORE SU NAPADITE, ZAUJIMAVE A DINAMICKE.
NESNAZIS SA ZBYTOCNE KOMPLIKOVAT BASNE AKO NIEKTORI INY SPISOVATELIA A TYM SU TVOJE BASNE VHODNE PRE SIROKE SPEKTRUM CITATELOV, KTORY SA V NICH URCITE LACHKO NAJDU A VCITIA.

PRIATEL

Anonymný povedal(a)...

anonymny priatel... pravipis ti nic nevravi?

Anonymný povedal(a)...

Toto by bol paradny uvodnik do zbierky s basnami. velmi pekne, len tak dalej.

Basne, plne smutku, samoty, ale na druhej strane aj plne nadeje, chuti po zivote. Je to taky zaujimavy koktel basnikovych pocitov. Mna osobne velmi zaujali basne na tejto stranke, mozno preto, ze igora dlhe roky poznam a tak tie verse dokazem chapat viac z jeho uhla pohladu na zivot.

Igor je pre mna vynimocny clovek, vynimocny kamos. Nemal to sice vzdy lahke, ale nikdy nestratil vieru v ludi, lasku a dobro. Ale naopak s kazdou dalsou ranou ktoru mu zivota priniesol, veril v tieto hodnoty dokonca este viac.Kiez by takychto ludi bolo viac

JOJO

Anonymný povedal(a)...

Musím sa priznať, že ma popri básňach na tejto stránke zaujala ešte jedná vec. Prešiel som si aj komentáre k nim a došiel som k pre mňa prekvapujúcemu záveru ...

... na Svete ešte existujú ľudia milovníci poézie.. teda ak sa vôbec všetká tá nádhera, grándióznosť a ohňostroj pcitov v týchto básňach ešte dá nazývať poéziou...

Pri básňach od Igora mám občas pocit, že aj smútok je krásny !!!

L.S.

iv povedal(a)...

toto je to najlepsie a najkrajsie, co som si od teba precitala...nie je v tom patos ani lacny sentiment..ani zbytocny smutok...velmi pekne, velmi citatelne a velmi uveritelne. Iv