štvrtok 26. apríla 2012

Po anjeloch prichádza báseň



Po anjeloch prichádza báseň

Zabíjaš ma
Ticho a bolestivo
Otváraš mi rany
a šlapeš mi po bytí
i po citoch niekedy

Zdalo by sa možno nemožné
pochopiť takú radosť,
keď anjelovi krídlovú kosť
zubami lámeš. Príliš márne
bolo by snaženie, pochopiť tú pohnutosť.

Bránim sa
Zubami / nechtami,
ostrými slovami
a otupenými veršami.

Komu sa takto môžem
ja ubrániť? A ako sebe teba mám
zabrániť? ,keď bez teba
vôbec nič nezmôžem.

Kričím veľmi tichým,
skôr šepotom než-li krikom,
nežné skladám poklony
tvojím ušným lalôčikom:

,, Odjakživa vo veršoch
 boli také miesta pre básnika,
 kam utiekal sa schovávať,
 keď na päty stúpala mu realita.

 Nie je preto žiadna výnimka,
 že ten kto básni pozorne načúva,
 stretne viac, než  básnika,
 stretá zlomeného človeka,
 ba priam až vinníka "

Po anjeloch prichádza báseň.
Čo však príde po básni?

Odpoveď je v osobe pána Teodora Križku ukrytá.
Po básni príde vždy rad aj na básnika!

Žiadne komentáre: