štvrtok 26. apríla 2012

Bláznive biele labute



Bláznivé biele labute


Posledná básnikova pieseň
prichádza zväčša v neskorú jeseň
keď básnik už len spomína
a slová  viac už nemíňa


Bola si
moje ráno,
môj deň,
moja večer
i môj sen

Teba dýchal som,
slová z tvojich pier
do mňa vsakovali
ako kvapky rosy do špongie

Teba dýchal som,
kŕmil dušu tvojim smiechom
ako keď labute v parku
kŕmiš starým zošúvereným chlebom

Dve polky tvojho symetrického pozadia
dve polky môjho hriešne nežného neba
lákavo má vábili, aby som sa stratil
v húfe nádherných bielych labutí

dnes však pre tie labute ostali
len omrvinky chleba  
a zopár starých spomienok,
spomienok na teba

Strieborný dážď
kvapkal ti po tvári
a ja som vedel,
že po tom daždivom ráne
pôjdeme každý už len zvlášť
svojou cestou necestou
strmou a relatívne neistou

A ten strieborný dážď odvážne
do dlani som chytal
a zabúdal  na to, že
bielym labutiam raduje sa každý,
ale blázni obzvlášť


Bola si moja prvá
Bola si posledná

Jediná pravdivá

Po tebe by boli
Len prázdne slová i verše

Písať básne po tebe
Bolo by hanebne hriešne


Posledná básnikova pieseň
prichádza zväčša v neskorú jeseň
keď básnik už len spomína
a srdce tichulinko ...

4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

milujem takuto poeziu.igor je skutocny umelec, je az neuveritelne,ze clovek takymto sposobom vie dat svoje pocity na papier. bola to krasna basen,sice smutna, ale o to este krajsia.

Anonymný povedal(a)...

Proste úžasna báseň, nemám slov. Zapožičiavam si ju :-) kamoška
Dáška

Anonymný povedal(a)...

Tak táto je fakt krásna.. Až mi je do plaču... N.

Anonymný povedal(a)...

"Bola si moja prvá
Bola si posledná"

Nádherná je ! TOP
pokračuj v písaní, rada ťa budem čítať ďalej